2017 נבנה על ידי ורה זליבנסקי - מערכת WIX | מייל: vera@vilates.co.il | טלפון: 0544-404-751

  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

פילאטיס קלאסי

השיטה הקרויה על שמו של גוזף פילאטיס, כאשר היא נאמנה לתרגילים שהמציא ולדרך הוראתו, נחשבת לקלאסית. 

מדובר בסדרות תרגילים המכסים את כל איברי הגוף, מן הגדול שבהם (שרירי הבטן הנקראים "ליבה") ועד לקטן ביותר (בהונות כף הרגל) כאשר המטרה היא אחת: להוציא מן הגוף את מרב הפוטנציאל הטבעי שטמון בו. 

מדוע יש בה צורך?

העולם המערבי רחוק מלהיות אותה סביבה טבעית עבור הגוף שלנו. אם במאה התשע עשרה עסקה רוב האוכלוסיה בחקלאות או עבדה בידיה בדרך אחרת, כיום את כל הפעולות החשובות מבצעות עבורנו מכונות. האם קל לנו לדמיין פועל שחי לפני כמאתיים שנה וכרסו משתפלת מחיקו? עקרת בית שזרועותיה מתדלדלות? בקושי. בני האדם בילו את רובו המוחלט של היום בהליכה, סחיבה, סחיטה, בנייה וקצירה ועל אף הקושי בעבודות אלה, היו הן אידאליות לבריאות המפרקים, השרירים והעצמות (אינני מתכוונת כמובן לעבודה בפרך נגד כוחותיו הטבעיים של הגוף או מחייה בתנאי קיצון).

לפיכך, בעיני פילאטיס היה צורך בשיטה אשר תלמד את בני האדם להשתמש מחדש בחלקם גופם.

עקרונות השיטה

השיטה מתבססת על שישה עקרונות אשר בלעדיהם, לא ניתן לקרוא לה בשמה. אלו הם:

1. נשימה - עמוקה, המרווחת את כלוב הצלעות ומחמצנת את כל הרקמות.

2. דיוק - התכווננות בכל תנועה ליישום הנכון ביותר שלה.

3. ריכוז - הקשבה לגוף והבנת פעולתו בכל תנועה.

4. מרכז  - גיוס שרירי הבטן בכל תנועה ותרגיל.

5. שליטה - החזקת הגוף במנח המתאים לאורך זמן, בלי לוותר.

6. זרימה - תנועות יפות, חינניות, גם כשהן קשות ביותר.

שילוב עקרונות אלו בשיעור נותן לו את הטאץ המקורי של פילאטיס והופכים אותו מהתעמלות רגילה לשיעור בעל אופי וטכניקה. הן מה שנותן לשיטה את הפופולאריות שלה, וגורמים למתאמנים להתמסר אליה ולהתמיד. 

2017 נבנה על ידי ורה זליבנסקי - מערכת WIX

פילאטיס מזרן או מכשירים? מה ההבדל?

ההבדל נעוץ רק בכלים בהם משתמשים לביצוע התרגילים. במזרן אנו משתמשים במשקל גופנו בלבד, ולעתים מוסיפים אביזרים קטנים כגון כדור, גומיה או חישוק.

המכשירים, לעומת זאת, הם מעין מכונות גדולות עמוסות קפיצים ורצועות, שמטרתן לתמוך במתאמן, לאתגר אותו או לשקם אותו. שיעורי המכשירים לרוב יקרים יותר משיעורי המזרן, בגלל העלות המכשיר והרכבה הקטן של הכיתה. 

הייתי אומרת, בגדול, שהמכשירים מצוינים למקרי שיקום ופילאטיס המזרן מומלץ למי שאינו רוצה להיות מוגבל לכיתת מכשירים. אך בשניהם ניתן להשתמש לכל המטרות שציינתי עד כה, ושתי השיטות נפלאות אם מתאימים את התרגילים הנכונים למתאמן.

לסיכום

אם יש בנמצא שיטת אימון אשר משלבת בין כוח לעדינות, בין שיקום להישגיות הגוף, בין אתגר להתמדה בה - זו שיטת הפילאטיס, לדעתי. היא מתאימה לגברים ולנשים כאחד, מעולה בכל הגילאים וכמעט לכל המצבים הגופניים והבריאותיים.

רבים ממתאמניי חוזרים ואומרים שלא הצליחו להתמיד בשום שיטת ספורט אחרת ומצאו את עצמם בפילאטיס. כמובן, נושא בחירת סוג הכושר הגופני הוא אישי לגמרי, ולא כולם יתחברו בהכרח לשיטה זו. אך אם עדיין לא ניסיתם אותה, אני ממליצה בכל לבי לנסותה, בתנאי שתבחרו במדריך מוצלח בעל הכשרה מתאימה. המדריך יכול לעשות את כל ההבדל בין שיעור עם ניחוח הסטודיו של גוזף פילאטיס בעצמו לבין התעמלות רגילה וחסרת קסם. אתם מוזמנים גם להציץ על מספר סרטונים ביוטיוב כדי להתרשם מן השיטה.

בהצלחה!